Motorkontroll

2017. 04. 12., sze - 14:49
Zsaru Magazin

Kicsalta a napsütés a motorosokat a Mátra útjaira. A verőfény hőmérsékleti rekordokat, a több hónapos pihenőre ítélt motorosok szilaj íveket döntögettek a hegyi kanyarokban.

Az észak-magyarországi motoros zsaruk figyeltek a civil kétkerekűekre a nem hivatalos évadnyitón.

 

Egy-egy Heves és Nógrád megyei járőrpár végzett közös ellenőrzést a 24-es főúton és a benzines brummogtatók által szintén kedvelt 2505-ös úton, Felsőtárkány és Lillafüred között.

 

– Számítottunk a sok motorkerékpárosra, ezért szerveztünk fokozott kontrollt április 1-jére. A helyszín kiválasztásakor figyelembe vettük, hogy az egyébként is népszerű, kanyarokkal sűrűn tűzdelt hegyi utak közül a 24-es főút nemrég vadonatúj, hibátlan minőségű burkolatot és – motorosokat védő – szalagkorlátot kapott – mondta Tiszlavicz Tamás törzsőrmester, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának motoros járőrvezetője. – Számoltunk azzal, hogy a szép idő sokakat csábít szombaton túrázásra. Eredményként könyvelhetjük el, hogy tavaly közlekedési balesetben egyetlen motoros sem vesztette életét a megyében, ellenben a Mátrában sajnos több baleset történt, mindenképpen indokolt a rendőri jelenlét az utakon.
 

 

 

 

Valóban megjelentek a kanyarkedvelő döntögetők, ahogy a tiszthelyettes fogalmazott: lent a térd, lent a motor, tempósan kutatták az optimális íveket a girbegurba rajzú aszfaltcsíkon. A zsaruk egyik ellenőrző pontjánál tábla is hirdette: Nem versenypálya! A motoros járőrök is a közlekedés biztonságának betartatása érdekében szűrték a vezetőket. Közel hatvan motorost ellenőriztek, négy szabálysértést tapasztaltak, a kötelező felelősségbiztosítás hiánya és a kategóriaátlépés jelentett problémát; kisebb teljesítményű motorra kiadott engedéllyel tekintélyesebb erőgépekre kapaszkodtak fel a határaikat feszegető pilóták. Pedig a szigorú szabályozás nem véletlen:

 

– A járművek felépítése hasonló, de egészen más felkészültséget, szemléletet, vezetői kvalitást kíván egy 30, mint egy 120 kW-os motor kezelése – mutat rá a törzsőrmester a különbségre. – Fontos az ellenőrzés, mert a felelőtlen száguldó 100–150 km/h-s tempóval önmagán kívül a többi közlekedőt is veszélybe sodorhatja. Összességében a rendelkezések javuló arányú betartását tapasztaltuk. Azon dolgozunk, hogy a motorozás mindenki számára biztonságos élmény legyen.      

 

ÚTRAVALÓ

Megszívlelendő tanácsok:

  • Átvizsgált, jó műszaki állapotú motorral hajtsunk ki a forgalomba!
  • A vezetési készség is visszaszokást igényel, az első kilométereket célszerű fokozott figyelemmel, kis forgalmú úton megtenni.
  • A versenygumi pályára való, esős aszfalton a sima felület nem vezeti el a vizet, így teljesen megszűnik a tapadás!
  • A közút nem versenypálya, mindenkit hazavárnak, legyünk partnerek a felelősségteljes közlekedésben!

 

SZILÁGYI ATTILA
FOTÓ: HMRFK

 

Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Elismerés a körzeti megbízottak parancsnokának

Újkígyós Város Önkormányzatának Képviselő-testülete „Újkígyósért” kitüntetést adományozott Gál János c. r. főtörzszászlósnak, a településen dolgozó körzeti megbízottak parancsnokának.