Motoron a legjobbak

2017. 05. 11., cs - 10:52
Zsaru Magazin

Más náció újságírója billentyűzetet karmolna kínjában, csapkodná az egeret és emlegetné az eget. Én meg ismét örömmel számolok be az olvasóknak a magyar motoros rendőrök újabb sikereiről.

A regisztráció napján egy közepesen rezignált mondatot csípett el Kulmbachban a hazai versenydelegáció a szervezők részéről: „Csinálhatunk mi bármit, itt vannak a magyarok, megint ők nyernek.” Igaza lett a látnoknak, a motoros rendőrök április 28–30. között megrendezett Európa-bajnokságán a mi zsaruink immáron menetrendszerűen kiváló teljesítményükkel ismét maguk mögé utasították a nemzetközi mezőnyt. 13 országból másfél százan futottak neki a versenynek, a házigazdák hat tartományból állítottak ki küldöttséget, Hollandiából tíz motoros szállt csatába az elsőségért… Hiába. Jöttek a magyarok.


 


Horváth Balázs törzszászlós, Vincze P. Márton, Farkas Attila főtörzsőrmeter és Szabó Zoltán törzsőrmester

 

– Az utóbbi években kialakult szokásoknak megfelelően ismét négyen utaztunk Németországba a megmérettetésre – mondta Vincze P. Márton, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ Rendészeti Szervek Kiképző Központja (ROKK RSZKK) vezetője, a küldöttség irányítója. – Farkas Attila főtörzsőrmester, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság (CSMRFK) motoros jár­őre és Szabó Zoltán törzsőrmester, a BRFK motorosa kettejük párharcává tette a viadalt. A tavalyi bajnok fővárosi tiszthelyettes ezúttal ezüstérmet szerzett, csak nagyon szoros küzdelemben győzte le őt csongrádi kollégája. Horváth Balázs törzszászlós, a BRFK nyomozója, motoros kiképző, korábbi kétszeres győztes ezúttal a hatodik lett. Magam, a magyar csapatból elsőként bejárva a pályát, a végső elszámolásnál a 11. helyet érő időeredményt teljesítettem. Az idén összeállított pálya nem csupán a sebességről szólt. Egy tulajdonképpeni fordított feladattal, lassúsági szlalommal indult a gyakorlatsor, lábletétel és a bóják érintése nélkül itt minél hosszabban, lassabban kellett manőverezni. Az itt elért időt a bírók megduplázva levonták az össz­időeredményből, ennél a feladatnál már meg lehetett alapozni a nyerési esélyeket. Kapukerülés, gyors szlalom, derékszögű fordító, kis és nagy kör leküzdése után jött az idei verseny egyik specialitása: folyamatos haladás közben zászlótartókból egy kézzel öt zászlót kellett kikapkodni. Zárószámként minimum 35 km/h-s tempóról kellett a motort állóra fékezni egy fal előtt, a távolság centimétereit büntetőmásodpercekre váltották át, így alakult ki a végső időérték.
 

 


Vincze P. Márton, a ROKK RSZKK vezetője

 

Farkas Attila és Szabó Zoltán tiszthelyettesek teljesítményére jellemző, hogy az utóbbi penzumnál köztük mindössze hat centi döntött – jól saccolt féktávot a két magyar fiú. Vincze P. Márton mind a négy induló nevében kiemelte annak a motorosoktatásnak a hatékonyságát, amit a versenyzőnégyes korábban Fiedor Ferenc főtörzszászlós, vezető kiképzőtől kapott. A nagytétényi ügyességi pályán és az Euroringen megvalósuló nívós motorosrendőr-képzés továbbra is verhetetlen, ehhez társult a motorosok eltökéltsége és a napi szolgálati feladatok ellátása során zsigeri készséggé vált járműkezelési rutin könnyed kamatoztatása. A zsaruknak nem a száguldás az elsődleges feladatuk. Akár az életben, úgy a közutakon, városi forgalomban is tudniuk kell lekövetni az elébük kerülő cikornyákat, kacskaringókat, képesnek kell lenniük uralni akár egy intézkedés kimenetelét, akár egy 1200 köbcentiméteres szolgálati BMW-t.

 

– A versenyszám előtt-után motorostúrán, felvonuláson vettünk részt a házigazdákkal és a 13 országból érkező kollégákkal. Jó volt tapasztalni azt az elismerő érdeklődést, ahogyan civilek és civil motorosok tekintettek az egyenruhásokra. Érezhető volt, hogy egyszerre tartanak bennünket a motorostársadalom tagjainak, avatott járművezetőknek és a biztonságos közlekedés felvigyázóinak.

 

Szegedi bajnok
 

Európa legjobb motoros rendőre 2017-ben Farkas Attila főtörzsőrmester. A CSMRFK forgalom-ellenőrző alosztályának motoros járőrvezetője másfél évtizede fertőződött meg a benzingőzzel. A motorok iránti szenvedélye lassan tízéves egységet alkot a hivatásba vetett hitével, két keréken vigyázza a közlekedők biztonságát. Ura a gépének, a biztonságos motorozás híve. Nem ijed meg a csúszós aszfalttól sem, ami jól jött ezen a viadalon is:

 


Farkas Attila minden vitt

 

– Változékony, kiszámíthatatlan volt az időjárás, két versenyszám között olykor negyedórás különbséggel is más volt az aszfalt. A szlalompálya különösen nehéz volt ilyen viszonyok mellett, esős időben is megizzasztott, de mi, magyar zsaruk azért jöttünk, hogy megvédjük tavalyi bajnoki címünket, s ez sikerült is. Büszke vagyok a címre, s a magyar motoros zsarukra, az aranyérmet kollégáimnak ajánlom, azoknak is, akik már nem lehetnek közöttünk. A nyár a motorosok szezonja, két keréken is lehet biztonságosan közlekedni, vigyázzunk egymásra!

 

SZILÁGYI ATTILA
FOTÓ: Erdei, SZABÓ, BABARA.HU
VÉGH ATTILA


Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Tűzifával csaltak

A hevesi rendőrök vádemelést javasolnak a három gyanúsítottal szemben.

 

Körözött Audi

A záhonyi határátkelőhelyen akarta elhagyni az országot a járművel az ukrán sofőr.

 

Őrizetben a bántalmazó

A salgótarjáni rendőrök a helyszín közelében fogták el azt a 33 éves helyi férfit, aki élettársát bántalmazta.