Összehangolt csapatmunka

2017. 08. 02., sze - 11:19
Zsaru Magazin

A Mogyoródi Hungaroringen rendezett Forma-1 futam biztosítása minden évben a zsaruk rátermettségének fokmérője. Idén is vizsgáztak.

A 32. Magyar Nagydíjon a rendőrök szakszerűen tették a dolgukat, az eddig bevált módszereket néhány újdonsággal ötvözték.

– Amin nem változtattunk: a szolgálatellátás magas színvonala, a korábbi biztosításokban részt vevő kollégák személyes kvalitásainak kiaknázása. A több mint három évtizedes tapasztalat megtanította, hogyan, és hol készüljünk fel a nézők segítésére. A jegyeladások alapján 10-15 százalékkal magasabb nézőszámot prognosztizáltunk, ehhez igazítottuk a biztosításban résztvevő egységek létszámát. Idén is a megye rendőrkapitányságainak állománya alkotta a biztosítás gerincét, összedolgozott csapat érkezett a kialakított ideiglenes táborba, többen huszadik éve foglalták el pontosan ugyanazt a helyet, amit a megelőző években. Számíthattunk helyismeretükre, gyakorlottságukra. Folyamatosan gondoskodtunk az állományról, gyakori váltásokat alkalmaztunk. A szolgálatot teljesítők védőitalt kaptak, a pihenőjüket töltőknek árnyékos, hűs helyeket alakítottunk ki – mondta el Mihály István dandártábornok, Pest Megyei rendőrfőkapitány, a biztosítás parancsnoka.

 

a

 

– Új elemként jelent meg a biztosításban, hogy a boksz utca látogatáskor betonelemeket fektettünk le a pályához vezető útszakaszokra – folytatta Tucsányi István alezredes, a külső biztosítás parancsnoka. – Ezúttal is bevontunk külföldi rendőröket a munkába: román, lengyel, osztrák és szlovák kollégák segítettek. Ők jellemzően saját nemzetük szurkolóival teremtettek kapcsolatot szükség esetén, leküzdve a nyelvi akadályokat gyorsították a kommunikációt, jelenlétük a szabályok betartatására is jó hatással volt.

A Hungaroring akkor is dolgoztatja az egyenruhásokat, amikor még, vagy már nincsen program. A zsaruknak legalább akkora feladatot ad a szurkolók érkezése és távozása, mint a rendezvényen való részvételük. Csütörtöktől vasárnapig a becslések szerint több mint 200 ezer látogató fordult meg a helyszínen. A jármű-oszlopok fennakadás nélküli haladása jelentős szervezési és irányítási feladatot jelentett a zsaruknak.

 

b

 

– Huszonhat Pest megyei motoros járőr, négy motoros polgárőr, két-két lengyel, illetve osztrák motoros kolléga is részt vett a verseny biztosításában – mondta el Vass Tamás alezredes, az M3 autópálya-alosztály vezetője és Horváth Miklós törzszászlós, járőr.

– A forgalom folyamatos fenntartásában közreműködtünk az M0-s és az M3-as autópályán is. Gödöllőn egy balesethez értünk ki elsőként, irányítottuk a forgalmat, hogy ne legyen fennakadás. Többször intézkedtünk olyan járművezetőkkel szemben, akik tiltott helyeken álltak meg, és ezzel dugót idéztek elő – egészítette ki két Érdről érkező motoros járőr, Jakus István és Czirják Tibor zászlósok.

– Sokadik alkalommal vagyunk itt, a megszokottak szerint segítjük a magyar rendőrök munkáját. A tapasztalatok szerint gyorsítja a rend fenntartását, ha egy magáról megfeledkező osztrák szurkolóra osztrák egyenruhás rendőr szól rá – mondta az osztrák kontingens tagja, Roland Göltl felügyelő.

– Bevált protokollt valósítottunk meg: vasárnapig a külső járőrözésben vettünk részt, a futam végeztével a parkolók kiürítésében segédkeztünk. Az V.-VI. szektorok mellett folytattunk láttató járőrözést, a tábortól messzebb eső, több mozgást igénylő területeken használtuk ki a lovak adta előnyöket. – beszélt tevékenységükről Kollár Csaba zászlós és László Tímea törzsőrmester a Készenléti Rendőrség lovas alosztályától. – Az ideiglenesen egyirányúvá tett útszakaszokon elkel az élőerő, mert akad, aki nem vesz tudomást a táblák jelzéseiről, s volt, akit a GPS vezetett be rossz irányból egy adott útra. Lóháton nem jelent akadályt a terepen mozogva a renitensek után eredni, vagy irányítani a forgalmat.

Farkas Imre ezredes, gödöllői kapitányságvezető-helyettes a főbejárat előtti csomópont közepén irányította a rendőrök munkáját. Villányi Tamás főtörzsőrmester és Bogát Péter őrmester hol felváltva, hol együttesen oldották meg az úttorkolatokban felgyűlt járművek folyamatos haladását. Vasárnap, a legmasszívabb forgalomban, amikor mindenki egyszerre akarja elhagyni a parkolókat, a pálya környékén további zsaruk segítették a forgalomirányítást.

Szilágyi Attila

Fotó: André Ildikó


Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Halálos baleset Érden

Egy személygépkocsi és egy kisteherautó ütközött össze, egy férfi a helyszínen életét vesztette.

 

Figyelő szemek

Aggódó szomszédok értesítették a rendőrséget Tiszafüreden.