Előzzük meg a lefutásos baleseteket!

2017. 02. 24., p - 11:05
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottságának tanácsai a lefutásos balesetek megelőzése érdekében.

Legutóbb a megyében, a hét elején történt halálos közúti közlekedési baleset Bőny térségében, aminek a feltételezett oka az volt, hogy egy gépjármű vezetője – azért, hogy az utoléréses anyagi káros balesetet elkerülje – jobbra kormányozta a gépkocsiját és lefutott a füves útpadkára. Ettől megijedve a sofőr egy hirtelen mozdulattal balra rántotta a kormányt, így elvesztette uralmát a gépjárműve felett és nekiütközött egy szemből, szabályosan közlekedő tehergépjárműnek. A baleset következtében a személyautó sofőrje olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.

 

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja:

 

  • Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
  • Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
  • Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
  • Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
  • Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
  • Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.

 

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága mindenkinek balesetmentes közlekedést kíván és arra kéri lakosságot, hogy fogadják meg a fenti tanácsokat!

 


Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Eltűnt Orsós János

A pécsi rendőrök a lakosság segítségét kérik az 51 éves férfi eltűnése kapcsán.

 

Bírósági eljárást is vonhat maga után!

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság munkatársai kilenc ittas, illetve egy bódult sofőrt szűrtek ki a forgalomból az év tizenhatodik hetében, mielőtt még balesetet okozhattak volna.

 

Rendőrkézen a betörő

A Veszprémi Rendőrkapitányság munkatársai őrizetbe vettek egy 49 éves budapesti férfit, és kezdeményezték a letartóztatását.

 

Bűnmegelőzési programok nyugdíjasoknak

A Szolnoki Rendőrkapitányság bűnmegelőzési munkatársai a Mátrix Projekt keretében folyamatosan tartanak előadásokat az online csalások megelőzéséről.

 

Sikertelen próbálkozás

Újabb körözött autót szűrtek ki a forgalomból a magyar rendőrök Csanádpalota autópálya-határátkelőhelyen.