Betonoszlopnak csapódott

2017. 05. 21., v - 08:33
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Villanyoszlopnak ütközött, majd a szántóföldön állt meg egy autó Sopron közelében.

Ausztria irányából Kapuvár felé közlekedett 2017. május 20-án 6 óra 30 perckor egy osztrák állampolgár gépjárművével a 8529-es számú úton. Közlekedése során az út 12. kilométerszelvénye közelében az autója sebességét nem az egyenetlen útburkolatnak megfelelően választotta meg, ezért elvesztette uralmát a jármű felett és az úttestről lesodródott. A gépkocsi elejével egy villany felsővezetéket tartó betonoszlopnak ütközött, majd a mezőgazdasági területre csapódott. A baleset következtében a betonoszlop kitört, a gépjármű vezetője 8 napon túl gyógyuló, súlyos sérüléseket szenvedett. A baleset körülményeit a Soproni Rendőrkapitányság vizsgálja.

 

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja:

  • Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
  • Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
  • Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
  • Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
  • Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
  • Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.

 

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság mindenkinek balesetmentes közlekedést kíván és arra kéri lakosságot, hogy fogadják meg a fenti tanácsokat!


Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Sikertelen próbálkozás

Újabb körözött autót szűrtek ki a forgalomból a magyar rendőrök Csanádpalota autópálya-határátkelőhelyen.

 

Keressük Szabó Milánt

A Tiszaújvárosi Rendőrkapitányság a lakosság segítségét kéri egy 14 éves, hejőbábai fiú eltűnése ügyében.

 

Szkeptikus volt, mégis célt értek a csalók

Egy vármegyénkben élő hölgy az elkövető első telefonhívását megszakította, másodjára azonban a tettesek mégis meg tudták győzni arról, hogy bankszámláját támadás érte.

 

Kiber7fő

Tanuljunk együtt ezen az online délután-ON-line!

 

Nyert több mint egy milliót vagy mégse…

Egy kazincbarcikai sértett számlájáról 1,1 millió forint ígéretével több mint 5 millió forintot vett le egy álbankár. A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság folytatja a küzdelmet az online csalások elkövetői ellen a Mátrix Projekt keretein belül.