Ön nyert! Vagy mégsem?
A telefonos csalók tárháza kifogyhatatlan.

Újabban szolgáltatók nevében keresik meg a gyanútlan ügyfeleket. Ilyenkor az áldozat mit sem sejtve követi az utasításokat, aztán nyereményének és pénzének csak hűlt helyét találja.
Jász-Nagykun-Szolnok megyében a napokban is történt egy hasonló eset. Egy ismeretlen férfi 2018. április 12-én az egyik mobiltelefonos szolgáltató munkatársaként bemutatkozva hívta fel gyanútlan áldozatát, akivel közölte, hogy a szolgáltató nyereményét szeretné átadni, amelynek feltétele az, hogy a „nyertes személy” két különböző bankszámlára utaljon át különböző pénzösszegeket.
A tranzakciókat követően az ismeretlent már nem érték el telefonon.
Néhány jó tanács:
- Ne adja meg ismeretlen telefonálónak személyes, illetve banki adatait, ne utaljon, ne töltsön fel pénzt ismeretlen által megjelölt telefonszámokra, bankszámlákra!
- Járjon utána, ellenőrizze, hogy a szolgáltatók milyen nyereményeket hirdetnek! Bármilyen kecsegtető ajánlattal keresik meg, legyen gyanakvó, mert nyeremény helyett csalás áldozatává válhat!
- Amennyiben ilyen hívást kap, kérje meg a hívót, hogy később hívja vissza Önt! Addig higgadtan gondolja át, hogy lehet-e valóságalapja az ilyen megkereséseknek!Valószínűleg nem lesz visszahívás!
- Amennyiben a hívó száma látható volt, akkor a számot, illetve az általa használt nevet mindenképpen jegyezze fel, amellyel segíti a rendőrség munkáját, a csalás felderítését!
- Ne kövesse a csalók utasításait! Jegyezze fel a hívás időpontját, majd azonnal tegyen bejelentést az ingyenesen hívható 107 vagy 112 központi segélyhívó telefonszámok valamelyikén!