Betonoszlopnak csapódott
Villanyoszlopnak ütközött, majd a szántóföldön állt meg egy autó Sopron közelében.

Ausztria irányából Kapuvár felé közlekedett 2017. május 20-án 6 óra 30 perckor egy osztrák állampolgár gépjárművével a 8529-es számú úton. Közlekedése során az út 12. kilométerszelvénye közelében az autója sebességét nem az egyenetlen útburkolatnak megfelelően választotta meg, ezért elvesztette uralmát a jármű felett és az úttestről lesodródott. A gépkocsi elejével egy villany felsővezetéket tartó betonoszlopnak ütközött, majd a mezőgazdasági területre csapódott. A baleset következtében a betonoszlop kitört, a gépjármű vezetője 8 napon túl gyógyuló, súlyos sérüléseket szenvedett. A baleset körülményeit a Soproni Rendőrkapitányság vizsgálja.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja:
- Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
- Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
- Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
- Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
- Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
- Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság mindenkinek balesetmentes közlekedést kíván és arra kéri lakosságot, hogy fogadják meg a fenti tanácsokat!