Betonoszlopnak csapódott

2017. 05. 21., v - 08:33
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Villanyoszlopnak ütközött, majd a szántóföldön állt meg egy autó Sopron közelében.

Ausztria irányából Kapuvár felé közlekedett 2017. május 20-án 6 óra 30 perckor egy osztrák állampolgár gépjárművével a 8529-es számú úton. Közlekedése során az út 12. kilométerszelvénye közelében az autója sebességét nem az egyenetlen útburkolatnak megfelelően választotta meg, ezért elvesztette uralmát a jármű felett és az úttestről lesodródott. A gépkocsi elejével egy villany felsővezetéket tartó betonoszlopnak ütközött, majd a mezőgazdasági területre csapódott. A baleset következtében a betonoszlop kitört, a gépjármű vezetője 8 napon túl gyógyuló, súlyos sérüléseket szenvedett. A baleset körülményeit a Soproni Rendőrkapitányság vizsgálja.

 

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja:

  • Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
  • Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb - akár többszörös - követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
  • Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti - hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak - ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
  • Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán.
  • Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
  • Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finomam, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.

 

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság mindenkinek balesetmentes közlekedést kíván és arra kéri lakosságot, hogy fogadják meg a fenti tanácsokat!


Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Éjszakai riasztó

A készenléti rendőrök előbb elfogták a gépkocsifeltörőt, mint ahogy az autó tulajdonosa észlelte volna a bűncselekményt.

 

Jelentkezzen, ha látta a balesetet!

A székesfehérvári rendőrök egy közúti közlekedési baleset részesének és szemtanúinak felkutatásában kérik a lakosság segítségét.

 

Emberölés miatt körözték

Emberölés bűntett elkövetése miatt körözött férfit fogtak el a rendőrök Röszke Autópálya Határátkelőhelyen.

 

Pedig épp csak 18

Két békés jászárokszállási lakost rabolt ki egy férfi. A jászsági nyomozók őrizetbe vették az agresszív fiatalt.

 

Sólyalopás

Egy kunszentmártoni férfi úgy gondolta, hogy egy csónakszállító utánfutó ellopásából tesz szert pénzre. El is kezdte az eszköz átalakítását, azonban befejezni már nem tudta, mert a helyi nyomozók elfogták.