Nagy vas, nagy tempó
Egy nagyméretű és súlyú kamion lakott területen belüli gyorshajtása hatványozottan veszélyes a többi járművezetőre és a gyalogosokra.

A nemzetközi teherforgalom és áruszállítás lebonyolításában alapvető szerepet játszó tehergépjárművek lakott területen kívüli jelentős, 50%-ot meghaladó gyorshajtása a járműszerelvényekbe gyárilag beszerelt sebességhatároló miatt elméletileg nem lehetséges. Annál veszélyesebb viszont, ha ezek a több tíz tonnás súlyú nagyvasak a lakott területen hajtanak a megengedettnél jelentősen gyorsabban. A tiltás ellenére száguldozó kamionok a külső szemlélők számára – méretük okán – hatványozottan gyorsnak tűnnek, és jelentős zajtöbblettel terhelik a lakott területen élőket. Érdemes még szót ejteni arról a rezgésről, amelyet egy 20-30 tonnás járműszerelvény okoz, amikor annak vezetője – a szabályokat semmibe véve – jelentősen túllépi a sebességhatárt. Mindenki számára közismert tény az is, hogy a sebesség növekedésével négyzetesen nő a féktávolság. Newton tehetetlenségi törvénye alapján különösen igaz ez a nagy összsúlyú járműszerelvényre, amely alapvetés egy úttestre szaladó gyermek esetén tragikus végkifejletet okozhat.
Ezek fényében rémisztő, hogy egy szakmáját hivatásszerűen űző kamionvezető július 29-én délután Salgótarján belterületén a sebességmérővel rögzített felvétel alapján a megengedett 50 km/h helyett 76 km/h sebességgel haladt.
De mindez már csak hab volt a tortán, mert pár perccel korábban a traffipax ugyanott azt rögzítette, amint egy személyautó hétköznap, délután egy lakótelep melletti nagy forgalmú kijelölt gyalogosátkelőhelyet 118 km/h tempóval közelített meg.
Bűn nem marad büntetlenül, így mindkét jármű vezetője jelentős összegű közigazgatási bírságra számíthat.
A rendőrség ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a gyorshajtás növeli a balesetek bekövetkezésének kockázatát. A balesetek megelőzéséért legtöbbet a közlekedők tehetnek úgy, hogy betartják a szabályokat. Közlekedjenek figyelmesen és türelmesen!
… hogy mindenki hazaérjen!