Banki alkalmazottnak adta ki magát
Egy csaló több mint négymillió forintot emelt le a sértett számlájáról.

Egy nő tett bejelentést a rendőrségen, hogy július 14-én egy szlovák bank nevében telefonáltak neki, és egy gyanús utalásra hívták fel a figyelmét. A hölgy letöltötte az AnyDesk alkalmazást, azonban az nem működött, így a „banki alkalmazott” utasítására internetbankjáról elutalt több mint négymillió forintot. Ezt követően bontották a hívást.
Az áldozattá válás elkerülése érdekében kérjük, fogadják meg tanácsainkat:
- Minden esetben kérjenek egy kis időt, és azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát! Lehetőleg ne döntsenek egyedül!
- Soha ne adják ki telefonon az internetbanki azonosítókat, a fizetéshez szükséges bankkártyaadatokat, ugyanis a csalók a kártyaszámmal, az érvényességi idővel és a háromjegyű CVC-kóddal azonnal hozzáférhetnek a pénzükhöz.
- Más kérésére semmilyen alkalmazást, programot ne telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra, még akkor sem, ha azt a bank vagy szolgáltató nevében kérik!
- Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal jelentsék be a rendőrségnek!
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.