Jól hangzó üzenetek, súlyos következmények
Fejér vármegyében az elmúlt napokban több, különböző módszerrel elkövetett online csalás miatt érkezett bejelentés a rendőrségre. A csalók a sértettek bizalmára, jóhiszeműségére és pillanatnyi bizonytalanságára építettek.
Az egyik esetben egy nő látszólag egy ismert távközlési szolgáltató nevében érkezett SMS-ben kapott linkre kattintott. A megtévesztésig hasonló weboldalon megadta a bankkártyaadatait, valamint az SMS-ben kapott megerősítő kódot is. A csalók közel másfél millió forintot emeltek le a számlájáról.
Egy másik ügyben egy magát banki ügyintézőnek kiadó csaló hívott fel egy férfit, és gyanús pénzmozgásra hivatkozva rávette arra, hogy lépjen be a netbankjába, és utalja el a pénzét egy megadott számlára. A sértettet csaknem egymillió forintos kár érte.
Egy idős házaspár interneten keresztül keresett szerelőt elromlott gázkazánjuk javításához. Az állítólagos szakember előleget kért, majd további összegeket és bankkártyaadatokat is megszerzett tőlük. Eltűnt a pénz a számlájukról, a szerelő pedig soha nem érkezett meg.
A rendőrség felhívja a figyelmet arra, hogy a csalók módszerei egyre kifinomultabbak, de néhány alapvető szabály betartásával megelőzhetők a hasonló esetek.
– Soha ne kattintson ismeretlen vagy gyanús üzenetben érkező linkre, még akkor sem, ha egy ismert szolgáltató nevében érkezik!
– Senkinek ne adjon meg bankkártyaadatokat, CVC-kódot, SMS-ben kapott megerősítő kódot! Bank soha nem kér telefonon vagy üzenetben ilyen adatokat, és nem kér pénzátutalást biztonsági okokra hivatkozva.
– Soha ne utaljon előre pénzt ismeretlen szolgáltatónak!
– Amennyiben csalás gyanúja merül fel, azonnal értesítse a bankját, és tegyen feljelentést a rendőrségen! A gyors reagálás esélyt adhat a további károk megelőzésére.
Kérjük, osszák meg ezt a figyelmeztetést, különösen idősebb családtagjaikkal, hozzátartozóikkal, mert az online csalások elleni legjobb védekezés a tájékozottság és az elővigyázatosság.