Már angolul is támadnak az online csalók
Mindig gondolja át alaposan, hogy mit is kérnek valójában!

Egy 67 éves veszprémi nőt hívott fel egy magát Microsoft ügyintézőnek kiadó, angolul beszélő nő. Elmondta, hogy látja a központi gépükön, hogy a sértett laptopján sorozatos hibaüzenetek jelennek meg, felajánlotta a segítségét ezek javítására. Mivel valóban voltak ilyen hibaüzenetek az idős hölgy laptopján, örömmel fogadta el a segítséget és vakon követte a kapott utasításokat. Először az Anydesk nevű programot telepíttették vele, majd ezt követően megkérték, hogy lépjen be a netbankjába. Miután ez megtörtént, arra is megkérték, hogy a számláján levő pénzét biztonsági okokból utalja el egy másik számlára, amíg a hibát elhárítják. A sértett ennek eleget is tett, és közel egymillió forintját elküldte a csalók által megadott számlaszámra. Ezután már csak azt kérték tőle, hogy egy napig ne használja az internetet. A pénzét ezt követően már nem kapta vissza.
Ha számítógépét vagy bankszámláját ért támadásra hivatkozva telefonon keresik, soha ne adjon ki semmilyen információt a hívónak, és ne is hajtson végre kérésére semmilyen műveletet az eszközén!
Különösen fontos, hogy semmilyen alkalmazást ne telepítsen le egy idegen kérésére!
Mindig szakítsa meg a hívást, majd a számlavezető bankjának hivatalosan közzétett telefonszámán, visszahívással győződjön meg annak valóságtartalmáról.
Az online térben elkövetett csalások megelőzésével kapcsolatban további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.