Egy órányi izgalom

2025. 08. 05., k - 10:06
Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság

A Tolnában eltévedt gyerekek időben tárcsázták a 112-es segélyhívót.

Telefonon kért segítséget 2025. augusztus elsején délután három tizenéves fiú, akik Zombáról indultak biciklizni, de a határban eltévedtek. A segélyhívó diszpécserének elmondták, hogy valahol a kistormási halastó közelében vannak, de nem tudják, merre induljanak haza. A melegben elfáradtak, és ráadásul az ivóvizük is elfogyott. A telefonjukban megkeresték a helymeghatározó funkcióját, így a tartózkodási helyük koordinátáit bediktálták a hívásfogadónak. Ezután a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központjába irányították a fiúkat, akik ezután a helyismerettel rendelkező rendőrökkel beszéltek. Réz Gabriella r. alezredes, főügyeletes tett fel kérdéseket a kissé megszeppent fiataloknak, akik elmondták, hogy egy napraforgótábla mellett várják a segítséget, de pontosabbat ezúttal sem tudtak. Elmondták, hogy egy halastó, illetve több szántóföld mellett és egy erdős részen is áthaladtak, mikor próbálták megtalálni a hazafelé vezető utat, de még jobban eltévedtek. Végül a helyi körzeti megbízottakat – Tüdő Krisztián r. zászlóst és Szentes Máté r. főtörzsőrmestert – irányították a kistormási halastóhoz, aki a családtagokkal együtt a gyerekek keresésére indult. Egy darabig autóval haladtak, majd a sűrű aljnövényzet miatt gyalog folytatták a gyerekek keresését. Folyamatosan kiabáltak a fiúknak, míg végül hallótávolságon belülre kerültek, s végül a segélykérés után bő egy óra múlva sikerült megtalálni az eltévedt bicajosokat. A fiúknak az ijedtségen kívül nem esett bajuk.

A gyerekek ezúttal helyesen cselekedtek, amikor a 112-t tárcsázták.

Ismételjük át, hogy mit is érdemes tudni a segélyhívó használatáról?

Amennyiben a 112-es segélyhívószámot hívja, a hívásfogadó bejelentkezését követően fontos elmondani:

  • A bejelentő nevét 
  • Hol történt az esemény? Ha nem tudja pontosan, hol tartózkodik, akkor segítsen a hívásfogadónak néhány kapaszkodóval, akár GPS koordináta megadásával, hogy beazonosítható legyen a helyszín
  • Mi történt?
  • Mikor történt?
  • Kivel történt?
  • Hogyan történt?

A hívásfogadó operátor további kérdéseket tehet fel, ezekre a kérdésekre igyekezzen nyugodtan, érthetően és pontosan válaszolni, hogy mielőbb megérkezhessen a segítség.

 


Kapcsolódó oldalak