Hármasban pályáznak

2025. 11. 06., cs - 08:00
Zsaru Magazin

Más állomáshelyen és beosztásban szolgálnak, de hobbijuk összeköti őket. Takács Roland zászlós, Boros Péter főtörzszászlós és Marsiczki Péter törzszászlós számára a pályamotorozás szenvedély, melynek közösségformáló ereje túlmutat a rendőrbarátságon. Idén is remek idényt zártak: kupák, érmek, pályarekordok születtek, és már tervezgetik a következőt.

Óvoda, rendőrképző, versenypálya.

– Boros Petivel ugyanabba a sárbogárdi óvodába és csoportba jártunk, amit mindketten jó érzéssel idéztünk fel, amikor a Csopaki Rendészeti Szakközépiskolában találkoztunk. Ott végeztük a kétéves tiszthelyettesképzést, csak ő egy évvel fölöttem járt – vázolta Takács Roland zászlós, a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztály Székesfehérvári Autópálya-alosztály járőrparancsnoka, akinek munkája is a szenvedélye, hiszen autópálya-rendőrként motorral is teljesít szolgálatot. – Ahogy lehetett, letettem a segédmotoros, majd pedig a nagymotoros jogosítványt, és a Simsonról 2006-ban egy Suzuki GSX-R 600-ra váltottam, utána átültem egy 1000-es Suzukira, majd 2019-ben lett meg a mostani motorom, egy Yamaha R6R. Szándékosan vettem pályamotorozásra alkalmas vasat, és azóta is versenypályák vonzásában töltöm a szabadidőm jelentős hányadát. Nagyon elcsodálkoztam, amikor 2018-ban Boros Peti azzal keresett meg, hogy ő is rákapott a pályázásra, és adta magát, hogy ezt együtt is csinálhatnánk.

Takács Roland zászlós
Takács Roland zászlós

– Nálam a motorozás később kezdődött – mondta Boros Péter főtörzszászlós, a Székesfehérvári Rendőrkapitányság Fogda és Kísérői Alosztály őrparancsnoka. – Mindig is érdekelt, de a válásom után döntöttem úgy, leteszem a jogsit, és veszek egy motort. Így lettem 2016-ban egy Honda CBR 1000 RR Repsol tulajdonosa, és a típus kedvelőinek találkozóján megismerkedtem Zakor Tibor bv. alezredessel, a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága Központi Támogató Főosztály helyettes vezetőjével. Összebarátkoztunk, és bogarat tett a fülembe, hogy ezzel a pályamotorozást is ki kellene próbálnom, amibe hét évvel ezelőtt kóstoltam bele. Először az 1000-es Repsollal, majd egy Suzuki GSX-R 600-zal, idén pedig már a Yamaha R6R-rel. Ezt kollegáknak is elújságoltam, és ekkor hallottam, hogy „az autópálya-alosztályos Takács Roli nagyon benne van ebben a világban”. Megkerestem, és azóta együtt csapatjuk.

Boros Péter főtörzszászlós
Boros Péter főtörzszászlós

Emlékezetes találkozás.

– Jómagam is régóta motorozom, 25 éve kaptam rá, és minden szintjét kiélveztem. Miután a nagymotorvizsgát letettem, a Simsonomat egy Aprilia AF-1 125-re cseréltem; ezt követte a 400 köbcentis Suzuki Bandit, és 2006 óta van egy Suzuki GSX-R 600-asom, amit hét éve alakítottam pályamotorrá, nem mellesleg ez a motor Talmácsi Gábor világbajnokunk edzőmotorja volt – mesélte Marsiczki Péter törzszászlós, a XII. Kerületi Rendőrkapitányság Rendészeti Osztály szolgálatirányító parancsnoka. – 2018 nyarán a Slovakia Ring nyílt napján voltam elsőbálozó, és mivel ezt amolyan kóstolónak szántam, nem alakítottam át a motoromat, és nem is utánfutón vittem, hanem azzal mentünk ki a párommal. Ott szedtem le róla a lámpákat, az irányjelzőket, a visszapillantókat, a rendszámot és a hátsó lábtartót. Persze sokan megbámultak, és szinte hallottam, mit gondolnak: „Normális???” Roli és Peti is ezt gondolta, mert épp ott voltak, csak ők el is mondták, mert közvetve ismerősök voltunk. Ugyanis a már feleségem Marsiczki-Kalincsák Krisztina főtörzsőrmester, aki a Váci Rendőrkapitányságon szolgál, korábban Székesfehérváron volt baleseti helyszínelő. Onnan ismerte őket, persze főleg Rolit, mert a munkája miatt vele viszonylag gyakran összefutott. Szóba elegyedtünk, és mivel Peti is akkortájt kezdte a pályázást, bőven volt közös téma. Azóta szinte minden nyílt napra hármasban, de legalább kettesben megyünk, ami pluszbiztonságot ad, és ha sikerül összeegyeztetni, Zakor Tibi és még pár barát is csatlakozik hozzánk, vagy mi hozzájuk. A tempó gyors, a hangulat fergeteges, de lazítani is együtt szoktunk, amikor közös üdülést szervezünk. Második családomnak tekintem őket és családtagjaikat. Ez kölcsönös, és amiben tudjuk, segítjük egymást.

Marsiczki Péter törzszászlós
Marsiczki Péter törzszászlós

Péterek Roland ellen.

– A versenypályák nyílt napjain ma már a profik mezőnyében indulunk, ami azt is jelenti, hogy a magyar pályamotorosok élmezőnyéhez tartozunk, és erre nagyon büszkék vagyunk. Tizedmásodpercekért küzdünk, miközben Rolit kergetjük, mert köztünk ő a leggyorsabb… persze nem csak köztünk – magyarázta Boros Péter. – Ő a Pannonia-Ringen 2 perc 3 másodperc alatt ér körbe, én pedig 2 perc 5 másodperc alatt. Nem tudom, mennyi időbe fog telni, mire fékezni is úgy tudok, mint ő, de minden tizedmásodpercét élvezni fogom, ebben biztos vagyok.

– Azért is bírom, hogy engem próbálnak megelőzni, mert együtt örülünk, amikor az egyiküknek sikerül. Ezek felejthetetlen pillanatok – tette hozzá Takács Roland, és elmagyarázta, a pályanapszervezők délelőtt gyakorlást és kvalifikációs etapokat tartanak, délután pedig klubversenyekre lehet nevezni. – Mi „600 pro” kategóriában indulunk, sokszor egymás ellen csatázva, fej-fej mellett 260-nal vagy lapra döntve a kanyarokban. Költős hobbi, és nem is veszélytelen, de különlegessé teszi a barátság. Figyelünk és ügyelünk egymásra. Volt pár esése mindegyikünknek, de lekopogom, szerencsésen megúsztuk. Ilyenkor a lelkünk jobban fáj a motor miatt, de ebben is támogatjuk egymást.

– Az én lelkem azért is fáj, mert ezek ketten árulók – mondta Marsiczki Péter széles mosollyal, arra utalva, hogy ő csaknem húsz éve kitart a Suzuki GSX-R 600 mellett, nem akar Yamahát. – Most már letesszük a vasakat, de közben tervezgetjük is a következő idényt. – A Pannonia- és a Slovakia Ring nyílt napjai jövőre is biztos pontok, és megint kétszer megyünk a horvátországi Grobnikba, nyáron és ősszel is, méghozzá több napra, de a kultikus brnói Moto GP-pályát is beiktatjuk a programba, és Mugellót is tervbe vettük.

SZ. Z. J.

FOTÓ: FÜLÖP MÁTÉ, ARCHÍV


Kapcsolódó oldalak